Motivišite svoje zaposlene uz pomoć komunikacionih veština
Obrazovanje Zanimljivosti
Iako se ne može izmeriti ni opipati, motivacija zaposlenih je veoma aktuelna tema u poslovnom svetu, o kojoj se govori na sve većem broju seminara i edukacija, i o kojoj se može čitati u velikom broju knjiga i članaka. Da bi zaposleni, u bilo kojoj sferi poslovanja, uspešno obavljao svoje zadatke i ispunjavao ciljeve on mora biti motivisan. Zbog toga se kao jedno od glavnih pitanja savremenog menadžmenta javlja pitanje kako motivisati zaposlene.
Šta dovodi do motivisanih zaposlenih?
Za razliku od prethodnih decenija, kada se kao glavni motivator izdvajao novac i novčana nagrada, današnja istraživanja pokazuju da on nije primarni motiv i da postoje brojni drugi faktori koji utiču na motivaciju zaposlenih. Pre svega, to je radno okruženje zaposlenog. Zaposlenima treba obezbediti radno okruženje u kome se osećaju prijatno, koje je otvoreno za nove predloge i mogućnosti. Treba obezbediti radno okruženje u kome zaposleni ima određenu autonomiju u odlučivanju, gde mu se veruje i gde ima slobodu da samostalno, na način koji njemu najviše odgovara, obavlja određene radne zadatke.
Da bi zaposleni bili motivisani da što bolje obavljaju svoj posao oni moraju imati dovoljno vremena i prostora za svoju porodicu, prijatelje, hobije, jednom rečju za svoj privatni život. Veoma je važno održati balans između ta dva tasa na istoj vagi, a menadžeri koji imaju razumevanja za privatne prioritete zaposlenog na dobrom su putu da imaju jedan vrlo motivisan tim.
Zatim, veoma je važno da zaposleni zna šta se od njega tačno očekuje. Zadatak rukovodstva jeste da zaposlenom jasno predoči koji su njegovi zadaci, i da mu da precizna i jasna uputstva i instrukcije. A kada ih zaposleni izvrši, menadžer treba da uputi pohvalu svom zaposlenom i da jasno prepozna i imenuje njegovo zalaganje za svaki pojedinačni posao. To će sigurno pozitivno uticati na motivaciju svakog zaposlenog.
Komunikacione veštine koje mora imati svaki menadžer kako bi motivisao svoje zaposlene
Da bi menadžer uspešno radio svoj posao i adekvatno motivisao zaposlene, uvažavajući svaki od ofih faktora koji utiču na motivaciju, on mora imati dobro razvijene komunikacione veštine. Najvažnije komunikacione veštine svakog menadžera su:
Aktivno slušanje – tokom komunikacije sa zaposlenima menadžer treba da ih pažljivo sluša, postavlja im pitanja, i na kraju, ukratko parafrazira rečeno kako bi se izbegli eventualni nesporazumi. Niko ne voli komunikaciju sa osobama koje samo govore a ne slušaju sagovornika, zbog čega je veoma važno da rukovodstvo pažljivo sasluša mišljenje i stav svojih zaposlenih.
Izražavajte se što preciznije – kao što smo već rekli, zaposleni očekuju jasne i precizne instrukcije. Zbog toga rečenice u komunikaciji ne treba da budu ni preduge ni prekratke, već koncizne i jasne kako bi se zadaci i ciljevi što jasnije iskomunicirali. O ovome posebno treba voditi računa ukoliko je reč o pisanoj komunikaciji, gde još lakše dođe do nesporazuma.
Pokazite empatiju i razumevanje tokom komunikacije – neka vaš govor tela, pokreti rukama, pogled budu u skladu sa porukom koju komunicirate. Ton i držanje tela menadžmenta treba da budu prijateljski, topli, otvoreni kako bi zaposleni imali utisak da su „na istoj strani“ što će dosta doprineti njihovoj motivaciji, a samim tim i uspešnom poslovanju kompanije.
Srodni tekstovi:
Sve što je potrebno da znate o mašinama za pranje sudova
Postavite li pitanje nekoj domaćici, majci, supruzi, posebno onoj koja vodi domaćinstvo sa ne&scaron...
DetaljnijeXiaomi beleži rekordne rezultate dok su promet i profit za Q1 2021. na najvišem istorijskom nivou
Strategija „Smartphone × AIoT“ poboljšava performanse svih segmenata poslov...
DetaljnijeKako prepoznati znakove propuštanja vode u podrumu?
Svaki podrum, bez obzira na njegovu namenu, predstavlja osnovnu komponentu svake građevine. Međutim,...
DetaljnijeŽivot i rad u gradu ili selu?
Gradovi i sela predstavljaju dva različita sveta sa svojim jedinstvenim čarima i izazovima. Dok neki...
Detaljnije