Xiaomi beleži rekordne rezultate dok su promet i profit za Q1 2021. na najvišem istorijskom nivou


Tehnika



Strategija „Smartphone × AIoT“ poboljšava performanse svih segmenata poslovanja

Kompanija zadržava svoju poziciju među top tri igrača na globalnom tržištu pametnih telefona

Xiaomi drugi uzastopni kvartal zauzeo prvo mesto u Istočnoj Evropi



Beograd, Srbija, 27. maj – Kompanija Xiaomi, globalni tehnološki lider, objavila je svoje nerevidirane konsolidovane rezultate za tri meseca koja su se završila 31. marta 2021. godine. U prvom kvartalu 2021. godine, ukupan prihod i prilagođeni neto profit kompanije Xiaomi daleko je premašio očekivanja tržišta. Ukupan prihod za pomenuti period iznosio je 76,9 milijardi RMB, što predstavlja povećanje od 54,7% u odnosu na prethodnu godinu, dok je korigovana neto dobit za isti period iznosila 6,1 milijarde RMB, što je porast od 163,8% u odnosu na prošlu godinu.


Finansijski detalji za Q1 2021:


  • Ukupan prihod od 76,9 milijardi RMB, veći za 54,7% u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Bruto dobit oko 14,2 milijarde RMB, 87,4% više u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Neto dobit prilagođena MSFI iznosi 6,1 milijarde RMB, što je 163,8% više u odnosu na isti period prethodne godine.


„Tokom prvog kvartala 2021. godine, ukupan prihod i prilagođena neto dobit dostigli su rekordne kvartalne maksimume, pokazujući robusnost našeg poslovnog modela i snažno izvršavanje naših strategija. Snažan rast isporuka pametnih telefona podstakao je kontinuirano širenje naše globalne baze korisnika. Naša AIoT platforma nastavila je da se širi u tandemu širom sveta. Pored solidnog rasta u našim postojećim poslovnim linijama, takođe nastavljamo da istražujemo nove prilike i širimo naš poslovni horizont. U martu 2021. godine predstavili smo svoj novi brend identitet, a takođe smo najavili i naš zvanični ulazak u segment pametnih električnih vozila, postavljajući kurs za uzbudljivo putovanje koje će kompaniji obezbediti svetlu budućnost u narednoj deceniji“, izjavili su predstavnici kompanije Xiaomi. 


U prvom kvartalu 2021. godine, poslovanje kompanije Xiaomi u segmentu pametnih telefona nastavilo je da značajno raste. Prihod od prodaje pametnih telefona porastao je za 69,8% na 51,5 milijardi RMB u odnosu na prošlu godinu. Globalne isporuke pametnih telefona u tom periodu dostigle su 49,4 miliona jedinica, a bruto profitna marža za poslovanje sa pametnim telefonima iznosila je 12,9%. Prema Canalis-u, Grupa je tokom kvartala zadržala 3. poziciju u pogledu globalne isporuke pametnih telefona, držeći tržišni udeo od 14,1%.


Tokom istog perioda, osnovna strategija Grupe „Smartphone × AIoT“ nastavila je da podupire njene izvanredne performanse. IoT i segmenti lajfstajl proizvoda zabeležili su snažne performanse s povećanjem prihoda od 40,5% u odnosu na prošlu godinu, na 18,2 milijarde RMB. Segment Internet usluga Grupe nastavio je sa solidnim rastom, jer su prihodi porasli za 11,4% u odnosu na prethodnu godinu, na 6,6 milijardi RMB u prvom kvartalu 2021. godine. Bruto profitna marža segmenta Internet usluga dostigla je 72,4% u tromesečju. Prihod od oglašavanja dostigao je još jedan rekordni kvartalni rekord od 3,9 milijardi RMB, što predstavlja rast od 46,3% u odnosu na prethodnu godinu.


Globalna tržišta održavaju zamah rasta, dok se u Evropi beleži eksplozivan rast. U prvom kvartalu 2021. godine, prihod kompanije Xiaomi sa globalnih (overseas markets) tržišta porastao je za 50,6% u odnosu na prošlu godinu, na 37,4 milijarde RMB. Prema Canalis-u, tržišni udeo kompanije Xiaomi u prvom tromesečju svrstao se među pet najboljih kompanija koje se bave pametnim telefonima u pogledu isporuka u 62 zemlje i regiona širom sveta, i broj jedan u 12 zemalja i regiona.


Xiaomi je dalje poboljšao svoje konkurentsko pozicioniranje na ključnim tržištima. Prema Canalis-u, u prvom kvartalu 2021. godine, Grupa je prvi put u Evropi svrstana među prva dva, nakon povećanja isporuka pametnih telefona za 85,1% u odnosu na prethodnu godinu, što je omogućilo zadržavanje tržišnog udela od 22,7%.


Primetno je takođe da je Xiaomi drugi uzastopni kvartal zauzeo prvo mesto u Istočnoj Evropi, gde su isporuke pametnih telefona porasle za 81,8% u odnosu na prošlu godinu i dostigle 32,5% tržišnog udela. Xiaomi je takođe prvi put na prvom mestu u Rusiji sa tržišnim učešćem od 32,1%.



 

O kompaniji Xiaomi:


Korporacija Xiaomi je osnovana u aprilu 2010. godine i uvrštena u glavnu listu hongkonške berze 9. jula 2018. (1810.HK). Xiaomi je internet kompanija sa fokusom na pametne telefone i pametni hardver, zajedno povezanim Internet of Things (IoT) platformom.


S jednakim naglaskom na inovacije i kvalitet, Xiaomi kontinuirano sledi visokokvalitetno korisničko iskustvo i operativnu efikasnost. Kompanija neumorno gradi neverovatne proizvode po fer ceni kako bi svi na svetu uživali u boljem životu putem inovativne tehnologije.


Xiaomi je trenutno četvrti brend pametnih telefona po veličini na svetu i uspostavio je vodeću svetsku potrošačku IoT platformu sa 271 miliona pametnih uređaja povezanih na svoju platformu, ne računajući pametne telefone i laptope. Xiaomi proizvodi su prisutni na više od 90 tržišta širom sveta.


U avgustu 2020. godine, kompanija se po drugi put našla na listi Fortune Global 500, zauzevši 422. mesto, što je za 46 mesta bolja pozicija u odnosu na prošlu godinu. Kompanija je takođe zauzela 7. mesto među internet kompanijama na listi. U maju 2020. kompanija se ponovo našla na Forbsovoj Gobal 2000 listi i rangirala još bolje na 384. mestu.


Xiaomi je sastavni deo Hang Seng indeksa, Hang Seng indeksa, Hang Seng China Enterprises indeksa i Hang Seng TECH indeksa.


Za više informacija o kompaniji posetite https://blog.mi.com/en/.




Srodni tekstovi:


Kako da odaberete funkcionalne i savremene gedžete za automobil?

Čak i ukoliko nemate luksuzan automobil, postoji mnogo načina da vozilo koje estetski nije po va&sca...

Detaljnije

Iznajmljivanje vozila u Beogradu

Kada poželite da se upoznate sa sklopom zapadne i istočne evropske kulture, ekonomskim, naučnim i ku...

Detaljnije

ZAŠTITNE NAOČARE - NA ŠTA TREBA OBRATITI PAŽNJU PRI KUPOVINI?

Žaštitne naočare koje se danas koriste u protektivne svrhe za radnike na poslovim sa električ...

Detaljnije

Šta sve treba da radi upravnik zgrade?

Danas je po zakonu obavezno da svaka zgrada ima svog upravnika. Kako bi znali koga da zaposlite i da...

Detaljnije
Copyright © 2019 MacvaPress. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS