Prodaja putem kataloga, prednosti i mane


Biznis Biznis


Postoji mnogo različitih načina prodaje proizvoda i realizacije usluga. Neki od njih podrazumevaju direktan kontakt između prodavca i kupca, a neki posredan. Jedan od načina prodaje jeste putem kataloga, kada kontakt prodavca i kupca može i da izostane, a i da se ostvari u slučaju potrebnih dodatnih informacija. Prodaja putem kataloga ima niz prednosti, ali i neke mane. U ovom tekstu navešćemo ključne dobre i loše strane kataloške prodaje, uz napomenu da svaka vrsta prodaje ima upravo obe strane. 



Prednosti prodaje putem kataloga

Proizvodi koji se prodaju putem kataloga dopiru do velikog broja korisnika, što je prva prednost ovog vida trgovine, jer razvija i prepoznatljivost uz prihod. Neki vrhunski katalozi su ciljno usmereni, poslovno kada se radi o poslovnom tržištu, a neki se dele u velikom broju, bez obzira na ciljni segment i karakteristike kupaca. Za same prodavce, prednosti su što roba nije prisutna u prodavnici, pa ne može doći do krađe, oštećenja, zakupa prostora i niza troškova. Cene koje su postavljene najčešće su fiksne, a i kontakt sa kupcima se uspostavlja samo u slučaju potrebnih dodatnih informacija i pojašnjenja. Za kupca, prednost je kupovina od kuće, tačnije bez potrebe odlaska u šoping i višesatne obilaske. Daje se prostora razmišljanju, razmatranju i poređenju proizvoda. Postoje katalozi koji su dostupni i putem interneta, pa se automatski može izvršiti i porudžbina „online“.


Mane prodaje putem kataloga

Osnovna mana prodaje putem kataloga jeste izostanak direktnog kontakta između prodavca i kupca. To je nedostatak u slučaju da kupcima nije dovoljan katalog, nemaju dodatne informacije i pre su spremni da odustanu od kupovine nego da posete sajt ili kontaktiraju prodavca. Kataloška prodaja zahteva prilagodljivost potrebama tržišta, razvijenu mrežu distribucije i neprestanu inovativnost i aktuelnost. Kreiranje vrhunskih kataloga može biti skupo, posebno ukoliko sama prodaja ne daje rezultate. Iz ugla kupca, mana je obično to što proizvodi nisu „opipljivi“, odnosno dostupne su samo slike i opisi proizvoda, pa se može javiti neodlučnost i nepoverenje. Takođe, troškovi dostave poručenih proizvoda i vreme čekanja na isporuku mogu biti razlozi odustanka od kupovine iz kataloga. Bez obzira na mane, prodaja putem kataloga može da se odlično odrazi na poslovni uspeh, a primer je firma Pulse, čiji rančevi se na ovaj način prodaju u velikom broju.


Kako katalozi utiču na prodaju?

Kataloška prodaja daje mogućnost kupcima da se upoznaju sa asortimanom proizvoda, uvide odlične cene, povoljnosti plaćanja i akcijske ponude. Daju veliki broj informacija o preduzećima i proizvodima, aktuelnostima i tu su da svakodnevno obaveste kupcima o svim novinama. Svoju odličnu ponudu kroz kataloge plasira i firma Pulse, čije je poslovanje odlično napredovalo uz prodaju putem kataloga. 

Tako, na primer firma pulsebih.com ima veliki broj rančeva različitih namena: tu su pre svega dečiji rančevi za vrtić i školu, sportski modeli, rančevi i torbe na točkiće, anatomski rančevi za više namena i slično. Svi oni mogu se pronaći u visokokvalitetnim katalozima ove firme, uz opise materijala, dimenzija i svih karakteristika, kao i jasno naznačene cene i uslove plaćanja. 

Prodaja putem kataloga je odličan način plasiranja mnogih proizvoda, čak i kada postoje prodajni objekti i trgovinski lanci. Dopiru do velikog broja kupaca, inovativni su i omogućavaju osobama da uživaju u izboru od kuće. Tu su i neke mane, pre svega u pogledu kontakta i neopipljivosti proizvoda, ali i one se mogu nadoknaditi dodatnim uspostavljanjem kontakata između prodavca i kupca. Odlični su za prodaju školskog pribora, rančeva, kancelarijskog materijala i mnogih drugih proizvoda koji se izrađuju i prodaju često i u većim porudžbinama firmi, kao što su Pulse rančevi. 




Srodni tekstovi:


Šta je rešenje za previše oštećene zube koji nisu za vađenje?

Kada izbegavamo da idemo kod zubara, a znamo da su nam zubi pokvareni, onda svesno rizikujemo da dođ...

Detaljnije

Kupaći kostimi za novu sezonu

Iako zvanično nije počela sezona kupaćih kostima interesovanje za njih je uveliko u jeku i već se po...

Detaljnije

Rent a car kao ključni detalj letovanja

Većina ljudi odbrojava dane do godišnjeg odmora i odlaska na njihovo parče raja. Za neke je p...

Detaljnije

5 teorija koje pokušavaju da objasne zbog čega se javlja deja vu

I sami znate da ne postoji tačno i naučno objašnjenje zbog čega se javlja deja vu, postoje sa...

Detaljnije
Copyright © 2019 MacvaPress. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS