7 saveta za samostalno preseljenje


Dom Zanimljivosti Dom


Samostalno preseljenje postalo je čest izbor onih koji žele da preuzmu kontrolu nad svojim stvarima i vremenom, kao i da uštede. Umesto oslanjanja na agencije, mnogi se odlučuju da organizuju sve sami - od pakovanja do prevoza. Takav pristup zahteva više pripreme, ali i jasniji pregled situacije i veliku uštedu.

Glavni razlog za ovakav izbor najčešće su troškovi. Agencije za selidbe Beograd mogu biti skupe, naročito kada se seli na veću udaljenost ili kada ima mnogo stvari. 

Ipak, samostalno preseljenje zahteva dobru organizaciju i realno planiranje. Bez plana i redosleda zadataka, lako dolazi do haosa, oštećenja stvari ili gubitka vremena (i živaca). 

Najbitnije je pravilno pripremiti sve faze - od razvrstavanja i pakovanja do prevoza i raspakivanja.

1. Napraviti detaljan plan preseljenja

Plan je osnova svakog samostalnog preseljenja. Bez unapred određenih koraka i vremenskog okvira, proces se lako pretvori u broblem. 

Prvi korak je definisanje datuma preseljenja i procena koliko vremena je potrebno da se sve pripremi. Na osnovu toga određuju se sledeći koraci, pakovanje, nabavka materijala, organizacija prevoza i priprema novog prostora.

Preporučljivo je započeti pripreme najmanje dve do tri nedelje ranije. Treba razvrstati stvari i odlučiti šta se nosi, a šta se može baciti. Nakon toga sledi nabavka potrebnog materijala za pakovanje, a nakon toga i samo pakovanje stvari i dogovor oko prevoza. 

Korisno je napraviti tabelu ili spisak zadataka. Takva evidencija sprečava da se zaborave sitne, ali važne stvari poput skidanja zavesa, isključivanja uređaja, promena adrese ili prenosa ugovora za struju i internet.

Dobro definisan plan smanjuje stres i ubrzava preseljenje. 

2. Nabaviti sav materijal za pakovanje na vreme

Materijal za pakovanje treba obezbediti pre nego što počne selidba. 

Osnovni materijali koji su potrebni su: kutije različitih veličina, selotejp, streč folija, kese, markeri i nalepnice.

Ponekad je moguće dobiti besplatne kutije iz prodavnica koje ih inače bacaju. 

Prilikom izbora kutija važno je voditi računa o težini i vrsti predmeta. Za teže stvari, poput knjiga ili posuđa, treba koristiti manje i čvršće kutije kako se ne bi raspale prilikom nošenja. Veće kutije su pogodnije za lagane predmete kao što su posteljina, jastuci i odeća. Lomljive stvari treba umotati u foliju sa mehurićima ili u slojeve papira i staviti u kutije koje se mogu čvrsto zatvoriti.

Označavanje svake kutije olakšava raspakivanje i raspoređivanje prema prostoriji. Preporučuje se upotreba markera i nalepnica na kojima je naznačeno iz koje je prostorije sadržaj i da li se unutra nalaze lomljivi predmeti. Time se sprečava mešanje i ubrzava useljenje po dolasku u novi prostor.

3. Razvrstati stvari i osloboditi se viškova

Pre pakovanja treba odlučiti šta zaista ide u novi stan. Najpraktičnije je proći prostoriju po prostoriju i podeliti stvari u nekoliko grupa: ono što se koristi redovno, ono što se koristi povremeno i ono što godinama stoji po strani. Predmeti koje niste koristili duže vreme, a nemaju posebnu vrednost, najčešće ne treba da zauzimaju mesto u novom prostoru.

Odeća, obuća, knjige, igračke i kućni predmeti mogu se donirati humanitarnim organizacijama, prihvatilištima ili pojedincima kojima su potrebni. Predmete koji su očuvani, a više vam ne trebaju, moguće je prodati preko oglasa ili društvenih mreža. Time se oslobađa prostor, a deo troškova selidbe može da se nadoknadi.

Dotrajale i oštećene stvari koje ne mogu da se koriste treba reciklirati kada god je to moguće, pogotovu elektronski otpad, stare uređaje, baterije i slično ne treba bacati u običan kontejner, već pozvati firmu koja odnosi na reziklažu. 

To važi i za veće komade nameštaja, koji se mogu prijaviti komunalnim službama za odvoz kabastog otpada.

Što je manje stvari za prenos, selidba je jednostavnija. Manji broj kutija znači manje pakovanja, manje nošenja i niže troškove prevoza. Tako se u novi stan unosi samo ono što zaista koristite. 

4. Pakovanje i obeležavanje kutija prema prostoriji

Najpraktičniji način pakovanja je rad po prostorijama. Prvo se završi jedna soba, pa se prelazi na sledeću. Tako se izbegla mešanje stvari iz različitih delova stana, a raspakivanje u novom prostoru ide brže. Na primer, prvo se pakuje spavaća soba, zatim dnevna soba, pa kuhinja i ostava.

Svaka kutija treba jasno da bude obeležena. Na vrhu i sa strane može da stoji naziv prostorije i kratka napomena šta je unutra: posteljina, knjige, tanjiri, čaše. Ako su predmeti lomljivi, potrebno je to i napisati, kako bi se sa tim kutijama pažljivije rukovalo prilikom utovara i istovara.

Kablove je najbolje pakovati odvojeno po uređajima. Svaki kabl može da se obmota i pričvrsti vezicom, a zatim stavi u obeleženu kesu.

Tanjiri se mogu slagati uspravno, obmotani papirom ili pucketavom folijom. Čaše i šolje treba pojedinačno obmotati, a praznine u kutiji popuniti papirom kako se predmeti ne bi polupali tokom prevoza.

Garderobu je najlakše spakovati u veće kese ili u kutije u koje se slažu složene stvari. Odeća na ofingerima može da se zaštiti velikom najlonskom kesom i prenese u tom obliku, kako bi se kasnije odmah stavila u ormar. 

Na svakoj kutiji ili kesi sa garderobom korisno je navesti da li se radi o sezonskoj odeći, posteljini ili peškirima, kako bi raspakivanje bilo brže.

5. Organizovati prevoz na vreme

Od količine stvari i udaljenosti zavisi da li je dovoljan sopstveni automobil, kombi prevoz ili iznajmljivanje većeg vozila. Ako ima mnogo nameštaja, bele tehnike i veći broj kutija, kombi ili kamion su praktičniji od automobila.

Sopstveni automobil je prihvatljiv kada se seli manji broj kutija, lične stvari i garderoba. Tada se selidba može obaviti u više tura, posebno ako je nova adresa u istom gradu. Kod većih selidbi isplativije je iznajmiti kombi ili kamion i prebaciti sve odjednom.

Prilikom utovara teže stvari treba staviti na dno i uz zidove vozila. Kutije sa lomljivim predmetima idu iznad i moraju biti stabilne, bez lufta da se pomeraju. Nameštaj i veće komade treba pričvrstiti trakama kako ne bi pomerali tokom vožnje.

6. Priprema novog prostora pre useljenja

Pre nego što stvari stignu, prostor treba pripremiti za useljenje. To podrazumeva osnovno čišćenje, proveru osvetljenja i popravke koje je lakše uraditi dok je prostor prazan. Zidove, podove i površine treba očistiti pre nego što se unesu kutije i nameštaj.

Osvetljenje treba proveriti u svakoj prostoriji. Mesta za lampe, utičnice i produžne kablove vredi unapred planirati, posebno ako se nameštaj postavlja uz zidove gde će biti potrebni priključci. 

Korisno je obeležiti gde će stajati veći komadi nameštaja i uređaja. Ovakav pristup olakšava prenos, jer osobe koje pomažu u selidbi odmah znaju gde šta ide.

Kada je prostor spreman, raspakivanje ide brže i stvari se odmah raspoređuju na predviđena mesta, bez potrebe za privremenim odlaganjem. Time se štedi vreme.

7. Raspakivati po prostorijama

Raspakivanje treba da se odvija po prostorijama, najpre kuhinja i kupatilo, zatim spavaća i dnevna soba. Takav pristup omogućava da stan postane funkcionalan već prvog dana i da se nepotrebno ne premeštaju kutije.

Kutije treba otvarati jednu po jednu i raspoređivati predmete odmah na njihova mesta. Kada se jedna prostorija završi, prelazi se na sledeću. 

Na kraju se proverava da li su sve kutije prebačene i spisak napravljen pre preseljenja pomaže da se lako uoči ako nešto nedostaje. 

Kod samostalnog preseljenja, neophodno je da se svaki korak pripremi unapred. Dobar plan, organizovano pakovanje i priprema prostora omogućavaju da selidba protekne brzo i bez problema. 

Važno je posmatrati preseljenje kao niz manjih taskova.




Srodni tekstovi:


Šta je artritis i da li ima leka?

Artritis je jedan naziv za različita oboljenja zglobova. Neki zahvataju samo velike zglobove, neki s...

Detaljnije

Šta vam je potrebno za uzgoj povrća u bašti?

Neke od najbitnijih stavki za samostalnog uzgajivača povrća svakako jesu pronalaženje adekvatnog zem...

Detaljnije

Koji su pokloni za đake prvake najbolji?

Vreme je priprema, bar za đake prvake. A to je ujedno i vreme kada je potrebno da se pripreme poklon...

Detaljnije

Hrana za Firme kao Rešenje za Bolju Produktivnost

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, balansiranje između radnih obaveza i pravilne ish...

Detaljnije
Copyright © 2019 MacvaPress. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS