Prednosi i mane izrade online prodavnice


Biznis Biznis

Kada rešite da svoju firmu ponosno prikažete i na internet platformi, izrada sajta je jedan od prvih koraka na koje se odlučujete. Uloga sajta jeste da na sažet i smislen način najbolje moguće objasni ko ste vi, čime se bavi vaša firma, šta nudi i na koji način vas kupci mogu kontaktirati. Nalozi na društvenim mrežama omogućavaju vam da glas i uticaj vaše firme dopre do šire mase i da nađete potencijalne kupce vaših proizvoda ili usluga tamo gde niste ni zamišljali da ih ima.

Naravno, održavanje ovih digitalnih profila vašeg poslovanja iziskuje dodatan novac i vreme. Potrebno je dosta truda i želje da se osmisle što bolji tekstovi, slike i pristupi tržištu. Kada je u pitanju zadržavanje starih ili privlačenje novih kupaca jedan od načina da to ostvarite jeste da budete originalni i istupite iz šablona.

Firme koje se bave istom ili sličnom delatnošću uglavnom nastupaju sa sličnom ponudom i to za istu ciljnu grupu. Online prodavnice vam pružaju šansu da svoj obim učešća na trištu podignete na drugi nivo. Tradicionalne prodavnice zahtevaju određenu lokaciju, kvadraturu, održavanje, zapošljavanje radnika i slično. Kada otvarate fizičku prodavnicu svaki od ovih faktora je presudan za sveobuhvatan izgled i utisak koji će potencijalni kupci da usvoje o vašoj firmi.

Pored robe, dobra lokacija, prijatan ambijent, složen izglog, urednost lokala i ljubaznost radnika predstavnici su vaše firme kada je u pitanju lični kontakt sa kupcem. I sami znate koliko neki market može da vam postane odbojan zbog nezainteresovane i  mrzovoljne radnice, praznih rafova ili prljavog poda. 

Kada su u pitanju web prodavnice, izgled sajta, naziv firme, logo i slika stvaraju isti utisak posmatraču kao i spoljašnji izgled lokala. Vaš cilj je da svaku stranicu online prodavnice dovedete do perfekcije. Objašnjenje čime se bavite, šta nudite, kratak tekst o firmi i zaposlenima trebalo bi kupcu da stvori jasnu sliku o vama. Isticanje vaših ciljeva, etike i zalaganja staviće do znanja svakom posetiocu vašeg sajta da ste profesionalci u svom poslu. 

Prednosti online prodavnice su mnogobrojne. Čak i ako imate nekoliko fizičkih prodavnica, vođenje online prodavnice vam može doneti samo pozitivne efekte na poslovanje. Ova vrsta prodavnice je posebna jer je potencijalnim potrošačima dostupna 24/7 tokom čitave godine. Osim što ne postoji određeno radno vreme zbog kojeg ljudi moraju da žure sa svog posla, ručka ili drugih obaveza da bi stigli pre zatvaranja da pogledaju ponudu vaše firme, već to mogu da rade nenapuštajući udobnost svog doma. Znatiželjni kupci mogu „da prečešljaju“ vaš asortiman proizvoda ili usluga u miru i tišini, a za to im je potreban samo jedan uređaj poput mobilnog telefona ili kompjutera.

Osim toga, slike vaših proizvoda uz opis karakteristika i načina upotrebe olakšaće kupcima da uporede nekoliko vrsta i da se brže odluče za onaj pravi komad. Uz to, ukoliko omogućite sortiranje proizvoda po azbučnom redu, vrsti ili visini cena potencijalni klijenti će ceniti vaš trud da im pojednostavite upotrebu vašeg sajta i tražnju za željenim proizvodom.

Kako ova digitalna slika vaše kompanije ne bi delovala jednolično i hladno, prostor za dodatna pitanja i rešavanja nedoumica će kupcima jasno staviti do znanja da vam znači vaš odnos. Mogućnost kupca da ocenjuje i komentariše proizvod pokazuje da je firmi stalo do mišljenja klijenata i da je spremna da poradi na nedostacima.

Online prodavnica ne zahteva angažovanje nekoliko zaposlenih niti iznajmljivanje lokala. Uz to, ona se pravi samo jednom. Zbog toga ne treba štedeti na angažovanju kvalifikovanih programera. Kasnije je neophodno samo održavanje, dopuna ili prepravka unetih informacija. 

Naravno, mane ovog fenomenalnog poduhvata su malobrojne. Na primer, ako se bavite proizvodnjom  robe poput odeće ili obuće, iako naznačite veličine i dimenzije, vrlo moguće da će neki kupci omašiti model. Iz tog razloga bi bilo dobro da nuite opciju zamene veličine ili modela, ako ne i povraćaj novca. Opet, slanje pošiljke, preuzimanje iste i slanje nove, oduzeće vam više vremena nego što je bilo planirano. Ponekad kupci ne uspeju sa slike da uoče prave karakteristike, pa im se proizvod automatski ne dopadne kada ga preuzmu. Isto tako, starija populacija nije baš obučena za rad na novijoj tehnologiji i radnije će verovati konkretnom prikazu proizvoda. 

Kada se uporede prednosti i mane online prodavnica svakako da su negativni utisci eliminisani. Ti nedostaci su nešto sa čime bi trebalo da budete spremi da se nosite, jer dodatan profit ovom vrste prodaje je od izuzetnog značaja za svaku firmu. Naravno, na vama je da se zalažete da profil vaše firme na internet platformi prikazuje što realniju sliku vašeg cilja i poslovanja.




Srodni tekstovi:


Izbeljivanje zuba kod stomatologa - koje metode postoje, kakav je efekat i ima li neželjenih dejstava?

Većina stomatoloških ordinacija nudi izbeljivanje zuba i to je procedura koja je gotovo posta...

Detaljnije

Špijunaža - nekad i sad

Kad god se pomene špijuniranje i špijunaža, obično se pomisli na tajne agente, a primarno na čuvenog...

Detaljnije

Kako spremiti auto za dugo putovanje?

Kako nam se sezona odmora približila došlo je i vreme da opremimo naše četvorotčka&sca...

Detaljnije

Uticaj sajta na poslovanje preduzeća

Imidž preduzeća predstavlja mentalnu sliku koja se stvori u mislima kupaca na pomen imena samog pred...

Detaljnije
Copyright © 2019 MacvaPress. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS